برش لیزری انواع باکس و رک مخابراتی

برش لیزری در صنعت مخابرات

دستگاه های برش لیزری در سال های اخیر جایگاه خود را در میان صنایع مختلف، به عنوان یک تکنولوژی کاربردی و موثر باز کرده‌اند و رو به پیشرفت هستند. با استفاده از سیستم برش لیزری می‌توانید روی مواد سخت از جمله انواع فلزات، سنگ، چوب و غیره برش بزنید و یا حکاکی کنید. به این ترتیب طرح های ایجاد شده روی این قطعات در بخش های مختلفی قابل استفاده خواهند بود. یکی از مهم‌ترین کاربرد های این سیستم، تولید انواع باکس و همچنین سیستم های الکترونیکی است. در ادامه با برش لیزری در انواع باکس بیشتر آشنا خواهید شد.

دستگاه های برش لیزری در سال های اخیر جایگاه خود را در میان صنایع مختلف، به عنوان یک تکنولوژی کاربردی و موثر باز کرده‌اند و رو به پیشرفت هستند. با استفاده از سیستم برش لیزری می‌توانید روی مواد سخت از جمله انواع فلزات، سنگ، چوب و غیره برش بزنید و یا حکاکی کنید. به این ترتیب طرح های ایجاد شده روی این قطعات در بخش های مختلفی قابل استفاده خواهند بود. یکی از مهم‌ترین کاربرد های این سیستم، تولید انواع باکس و همچنین سیستم های الکترونیکی است. در ادامه با برش لیزری در انواع باکس بیشتر آشنا خواهید شد.

استفاده از برش لیزری در صنعت و مزایای آن 

پیش از پرداختن به نحوه استفاده از برش لیزری در انواع باکس بهتر است ابتدا بدانیم که این تکنولوژی چگونه در صنعت مورد استفاده قرار می‌گیرد و مزایای آن نسبت به روش های سنتی دیگر چیست؟ برای ایجاد برش های لیزری و یا حکاکی و ایجاد طرح بر روی یک جسم سخت مانند فلز، نیاز است یک دستگاه برش لیزری با ویژگی های مورد نیاز صنعت خود تهیه کنید.

این دستگاه ها امکان برش و طراحی روی انواع بافت ها نظیر سنگ، فلز، چوب و دیگر مواد را دارند و همچنین می‌توانند روی ضخامت های مختلف این مواد برش یا طرح ایجاد کنند. دستگاه برش لیزری قادر است بر اساس طرحی که وارد سیستم می‌کنید به صورت کاملا دقیق و تمیز طرح مورد نظر را روی ماده اولیه پیاده سازی کند و بخش هایی را به صورت شکل های مد نظر شما جدا نماید. 

کار با برش لیزری آسان است و خطر و هزینه بالایی ندارد. در واقع با تهیه کردن یک دستگاه برش لیزری می‌توانید طیف گسترده‌ای از مواد با ضخامت های مختلف را برش و طرح بزنید. تنها کافیست تنظیمات دستگاه را بر اساس نوع و ضخامت ماده تعیین کنید.

دستگاه برش لیزری چگونه کار می‌کند؟

طرز کار دستگاه برش لیزری بسیار ساده است. در واقع استفاده از برش لیزری در انواع باکس زمان و انرژی بسیار کمی از شما خواهد گرفت. تنها کافیست طرح مورد نیازتان را به طور دقیق به دستگاه بدهید. همانطور که می‌دانید این سیستم با طول موج مشخصی از نور لیزر کار می‌کند و با متمرکز کردن این نور بر روی یک نقطه از ماده باعث جدا شدن آن از سطح می‌شود. 

فرقی نمی‌کند که ضخامت و نوع این ماده چگونه باشد، شما با تغییر دادن تنظیمات دستگاه برش لیزری می‌توانید ضخیم‌ترین فولاد را نیز برش بزنید. طرح اولیه توسط یک طراح متخصص به صورت دو یا سه بعدی در سیستم پیاده سازی می‌شود و پس از ارائه دستورات لازم به دستگاه، نور لیزر تابانده شده و با سرعت و دقت بالا ماده را برش می‌زند.

شما در حین کار می‌توانید تنظیمات را مجددا تغییر دهید و یا سیستم را متوقف نمایید. بنابراین جای نگرانی وجود ندارد و برش لیزری می‌تواند سرعت و تمیزی کار را به طرز قابل توجهی بالا ببرد.

استفاده از برش لیزری در انواع باکس 

برش لیزری در صنایع و بخش های بسیار گسترده و زیادی کاربرد دارد که یکی از آن ها تولید انواع باکس است. استفاده از برش لیزری در انواع باکس می‌تواند سرعت تولید را به طرز قابل توجهی بالا برده و همچنین این باکس ها را با هر جنسی و در هر ابعادی به راحتی با طرح های مورد نظر بسازد.

تنها کافیست ماده اولیه مانند چوب یا فلز را در روی صفحه دستگاه برش لیزری بگذارید و طرح سه بعدی مورد نظرتان برای ساخته جعبه را نیز به دستگاه بدهید. خواهید دید که قطعات باکس مورد نظر شما به آسانی روی ماده اولیه برش داده می‌شوند و در نهایت تنها کافیست آن ها را سر هم کنید.

یک از انواع روش های استفاده از برش لیزری در انواع باکس، برش لیزری در تولید باکس های الکترونیک است. انواع سیستم های الکترونیک و هوشمند نیازمند باکس های غالبا فلزی برای قرار دادن قطعات و جزئیات دستگاه هستند. 

به دلیل حساس و مهم بودن ساخت این باکس های الکترونیک با شکل دقیق و مشخص شده توسط متخصصین، دستگاه برش لیزری بهترین گزینه برای جداسازی و ساخت قطعات این باکس هاست.

برش لیزری در تولید باکس و رک های مخابراتی

برش لیزری در انواع باکس تنها کاربرد این دستگاه نیست و استفاده از برش لیزری در تولید باکس و رک های مخابراتی نیز یکی دیگر از مهم‌ترین کاربرد های برش با لیزر در صنایع الکترونیک است. باکس ها و رک های مخابراتی، صفحات و یا فضا هایی فلزی هستند که محل سازماندهی و قرار گرفتن قطعات و جزئیات انواع سیستم های الکترونیک از جمله سیستم های مخابراتی می‌باشند.

در واقع این صفحات و باکس ها هم نقش سازماندهی و هم نقش محافظتی از قطعات این سیستم ها را دارند. بنابراین باید با دقت بالا و تمیز ساخته شوند. دستگاه برش لیزری امروزه به کمک این صنعت آمده و می‌تواند صفحات فلزی برای ساخت انواع رک مخابراتی و باکس های فلزی را به بهترین نحو و با بالاترین سرعت برش بزند.

برش لیزری در تولید انواع استند و استند های هوشمند

علاوه بر برش لیزری در انواع باکس، در تولید انواع استند نیز می‌توان از دستگاه برش لیزری کمک گرفت. برش لیزری در تولید انواع استند و استند های هوشمند امروزه رونق بسیاری دارد و اغلب این استند ها به کمک دستگاه های لیزری طراحی و تولید می‌شوند.

استند ها امروزه یکی از بهترین روش های تبلیغاتی برای برند ها به شمار می‌آیند که در سال های اخیر مدل های هوشمند آن ها که لمسی هستند نیز به بازار آمده است. با استفاده از یک دستگاه برش لیزری می‌توان به آسانی این استند ها را در ابعاد مختلف طراحی و حکاکی نمود.

نتیجه گیری

همانطور که پیشتر خواندید دستگاه برش لیزری در انواع باکس، سیستم های الکترونیکی و مخابراتی، استند های تبلیغاتی و غیره کاربرد دارد. به طور کلی هر جا نیاز به برش زدن دقیق قطعات با مواد سخت مانند فلز باشد، وجود یک دستگاه برش لیزری ضروری است.

اگر استفاده شما از این دستگاه محدود است می‌توانید از شرکت های دارای دستگاه برش لیزری کمک بگیرید. با این حال اگر صنعت و حرفه شما دائما به برش زدن قطعات با دقت و سرعت بالا نیاز دارد بهتر است با یکبار هزینه کردن یک سیستم برش لیزری مناسب برای شرکت خود خریداری نمایید.

سوالات متداول

1-در صنایع الکترونیک، کدام مواد و قطعات می‌توانند با استفاده از دستگاه برش لیزری برش داده شوند؟

دستگاه برش لیزری در صنایع الکترونیک قادر به برش انواع مواد و قطعات است. به طور کلی، موادی مانند فلزات (مانند فولاد ضدزنگ، آلومینیوم، مس و تیتانیوم)، پلاستیک ‌ها (مانند آکریلیک و پلی ‌کربنات)، فوم ‌ها، چوب، کاغذ، پارچه‌ ها و حتی مواد سرامیکی می‌توانند با استفاده از دستگاه برش لیزری جدا شوند. قدرت و طول موج نور لیزر، ضخامت و خواص ماده مورد نظر را تحت تاثیر قرار داده و قدرت برش را تعیین می‌کند.

2-استفاده از دستگاه برش لیزری در صنایع الکترونیک چه مزایا و فوایدی دارد؟

استفاده از دستگاه برش لیزری در صنایع الکترونیک دارای مزایا و فواید متعددی است. این مزایا شامل موارد زیر است:

  • دقت بسیار بالا
  • سرعت برش بالا
  • کاهش آلایندگی
  • کاربری چندمنظوره
  • اتوماسیون و کنترل دقیق

3-چه عواملی می‌توانند بر کیفیت برش توسط دستگاه برش لیزری در صنایع الکترونیک تاثیر بگذارند؟

عوامل زیادی می‌توانند بر کیفیت برش توسط دستگاه برش لیزری در صنایع الکترونیک تاثیر بگذارند. برخی از این عوامل عبارتند از:

  • قدرت لیزر
  • سرعت برش
  • فاصله کانونی
  • نوع و کیفیت عدسی و آینه‌ ها
  • خواص و ضخامت ماده