برش لیزری در لوازم خانگی

برش لیزری در صنعت لوازم خانگی

انواع دستگاه های برش لیزری امروزه در بسیاری از صنایع نفوذ کرده و کار آن ها را در بخش تولید قطعات آسان نموده‌اند. یکی از این صنایع که این روز ها استفاده بسیار زیادی از سیستم برش لیزری دارد، صنعت تولید لوازم و وسایل آشپزخانه است. همانطور که می‌دانید بسیاری از قطعات و سیستم های موجود در آشپزخانه، چه در خانه های معمولی و چه آشپزخانه های صنعتی، فلزی هستند و قطعات آن ها باید با دقت بسیار بالا برش داده شوند و یا حکاکی گردند. در ادامه با نحوه استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی بیشتر آشنا خواهید شد.

چرا از دستگاه برش لیزری در تولید لوازم خانگی استفاده می‌شود؟

برش لیزری در لوازم خانگی و تولید این قطعات در ابعاد زیاد، امروزه رونق بسیاری یافته و اغلب کارخانه ها از همین سیستم برای تولید لوازم آشپزخانه استفاده می‌کنند. با این حال این سوال به وجود می‌آید که دلیل استفاده گسترده از دستگاه برش لیزری در تولید این لوازم چیست و چه مزایایی دارد؟

اولین مزیت و دلیل استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی، سرعت و دقت بالای این دستگاه در برش زدن قطعات ریز و درشت فلزی و غیرفلزی است. شما می‌توانید با استفاده از دستگاه برش لیزری هر نوع فلز و یا ماده دیگر مانند سرامیک، چوب، سنگ و غیره را با ضخامت های کم یا زیاد برش بزنید. 

دقت و تمیزی کار این دستگاه شما را شگفت زده خواهد کرد. علاوه بر برش زدن، شما می‌توانید انواع طرح ها با عمق های مختلف را روی این صفحات حکاکی کنید، مانند طرح های روی هود یا اجاق گاز و یا حتی نام و لوگوی برند. از آنجایی که لوازم آشپزخانه علاوه بر پخت و نگهداری غذا، در ظاهر خانه نیز تاثیر دارند، باید به زیبایی ساخت آن ها توجه ویژه شود.

استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی به خصوص قطعات آشپزخانه های صنعتی، در مقایسه با روش های سنتی و قدیمی، بسیار مقرون به صرفه‌تر، سریع‌تر و همراه با آلودگی های کمتر است. به همین دلیل اغلب کارخانجات تولید لوازم آشپزخانه امروزه یک یا چند دستگاه برش لیزری را به سیستم خود اضافه کرده‌اند.

نحوه کار دستگاه برش لیزری در تولید لوازم خانگی

لوازم خانگی اغلب ابعاد بزرگی دارند و از فلزات مختلفی در ساخت آن ها استفاده می‌شود. با این حال سیستم های داخلی این وسایل، جزئیات ریز و دقیقی نیز دارند که باید همگی روی فلز برش داده شوند. یک دستگاه برش لیزری می‌تواند به آسانی و با سرعت بالا تمام این کار ها را انجام دهد. استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی خیال سازندگان و مصرف کنندگان را از دقیق بودن و زیبایی محصولات آسوده می‌کند.

برای استفاده از دستگاه برش لیزری در تولید وسایل آشپزخانه ابتدا لازم است طرح قطعات این لوازم به طور دقیق و با جزئیات و ابعاد مشخص، توسط طراح ساخته و پرداخته شوند. سپس این طرح های دو یا سه بعدی به سیستم دستگاه برش لیزری داده شده و ماده اولیه نیز تامین می‌گردد.

پس از آن تنها کافیست تنظیمات دستگاه را بر اساس نوع ماده و ضخامت آن مشخص نموده و اجازه دهید دستگاه شروع به کار کند. گاهی اوقات فقط نیاز است حکاکی و علامت گذاری هایی روی قطعات فلزی انجام شود و گاهی اوقات قطعات ضخیم فولاد باید برش داده شوند. تمامی این کار ها را می‌توانید با دستگاه برش لیزری به آسانی و تمیز و دقیق انجام دهید.

استفاده از برش لیزری در تولید انواع لوازم خانگی

همانطور که گفته شد استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی مزایای بسیاری دارد و اغلب کارخانجات را به سمت خود جذب کرده است. لوازم و قطعاتی که توسط این دستگاه ها تولید می‌شوند بی شمارند و شما هر قطعه و هر طرحی را می‌توانید با این دستگاه برش بزنید یا حکاکی کنید. در ادامه با برخی از کاربرد های برش لیزری در لوازم خانگی آشنا خواهید شد.

برش لیزری در تولید انواع هود

برش لیزری در تولید انواع هود تنها یکی از کاربرد های برش لیزری در لوازم خانگی است. هود ها می‌توانند از جنس های مختلفی از جمله فلزی ساخته شوند و اشکال و ابعاد متنوعی داشته باشند. قطعات ریز و درشت انواع هود توسط دستگاه برش لیزری، از ماده اولیه جدا شده و سپس سرهم می‌شوند.

برش لیزری در تولید سینک

سینک و شیرآلات از جمله مهم‌ترین بخش های هر آشپزخانه هستند که غالبا فلزی می‌باشند، اما در سال های اخیر از مواد دیگری مانند سرامیک نیز ساخته می‌شوند. سینک ها از هر جنس و در هر ابعادی که باشند، برش لیزری در تولید سینک می‌تواند به دقت و زیبایی هر چه تمام‌تر سینک را با شکل مورد نظر طراح برش بزند و روی سطوح مختلف آن حکاکی کند.

برش لیزری در تولید اجاق گاز

اجاق گاز در هر آشپزخانه‌ای یکی از سیستم های بسیار مهم و حساس است که جزئیات ظاهری بسیار زیاد و دقیقی نیز دارد. استفاده از برش لیزری در تولید اجاق گاز می‌تواند بهترین انتخاب برای برش زدن قطعات ظریف فلزی این دستگاه چه در بخش های داخلی و چه در بخش بیرونی باشد. 

برش لیزری در تولید انواع هیتر

انواع هیتر های برقی یا گازی نیز از دیگر لوازم خانگی هستند که برای تولید آن ها می‌توان از دستگاه برش لیزری کمک گرفت. استفاده از برش لیزری در تولید انواع هیتر ظرافت و دقت کار و همچنین سرعت تولید را بالا می‌برد و سازنده می‌تواند هزینه تولید را کاهش دهد که در نهایت می‌توان باعث کاهش قیمت محصول نهایی نیز بشود. سطح بیرونی و یا قطعات ظریف داخلی هیتر ها می‌توانند به کمک برش لیزری ساخته شوند و به آسانی در جای خود قرار گیرند.

برش لیزری در تولید کتری های برقی

همه ما روزانه از انواع کتری از جمله کتری های برقی برای جوشاندن آب استفاده می‌کنیم. یکی از راه های تولید قطعات این دستگاه ها، استفاده از برش لیزری در تولید کتری های برقی است. کتری های برقی معمولا دارای بدنه خارجی فلزی و همچنین سیستم های داخلی برای تولید انرژی الکتریکی به گرما هستند. در هر دو بخش می‌توان قطعات فلزی یا غیرفلزی دستگاه را با برش لیزری ساخته و مونتاژ نمود. ساخت این دستگاه ها یکی از مهم‌ترین کاربرد های برش لیزری در لوازم خانگی است.

برش لیزری در تولید آشپزخانه های صنعتی

آشپزخانه های صنعتی در مقایسه با آشپزخانه های معمولی در خانه ها، دارای وسایلی با ابعاد بزرگتر و غالبا فلزی هستند که برای ساخت و طراحی آن ها می‌توان از دستگاه برش لیزری کمک گرفت. استفاده از برش لیزری در تولید آشپزخانه های صنعتی سرعت تولید قطعات در ابعاد بزرگ و تمیزی و ظرافت آن ها را بالا می‌برد. بنابراین صاحبان کارخانجات تامین قطعات آشپزخانه های صنعتی همگی به استفاده از برش لیزری روی آورده‌اند.

نتیجه گیری

لوازم و وسایل آشپزخانه تنوع بسیار زیادی دارند و برای ساخت آن ها باید دقت و ظرافت در کنار سرعت رعایت شود، زیرا امنیت و زیبایی این لوازم از اهمیت بالایی برخوردار است. استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی که مثال های متعددی از آن مطرح گردید، این روز ها تمام نیاز های تولیدکنندگان و مصرف کنندگان این حوزه را به بهترین نحو برطرف نموده است.

روند تولید قطعات و وسایل آشپزخانه که به کمک برش لیزری ساخته می‌شوند، در مقایسه با روش های قدیمی، هزینه و آلودگی کمتری دارد و با سرعت بهتری پیش می‌رود. به این ترتیب لوازم خانگی زیبایی و کیفیت خود را حفظ کرده و برای سازنده نیز سودآوری خواهند داشت. 

سوالات متداول

1-استفاده از برش لیزری در لوازم خانگی چه مزایایی دارد؟

استفاده از برش لیزری در تولید لوازم خانگی با مزایای زیادی همراه است. این مزایا عبارتند از:

  • دقت بالا
  • سرعت بالا
  • هزینه های کمتر
  • آلودگی های کمتر

2-چه نوع لوازم خانگی می‌توان با استفاده از برش لیزری تولید کرد؟

علاوه بر لوازم بزرگ آشپزخانه مانند، گاز، هود، سینک و غیره می‌توان دیگر بخش های آشپزخانه از جمله بخش های دکوری، وسایل آشپزی و همچنین وسایل الکترونیکی را نیز با استفاده برش لیزری تجهیز کرد. 

3-آیا استفاده از برش لیزری در تولید لوازم خانگی ایمن است؟

بله، استفاده از برش لیزری در تولید لوازم خانگی می‌تواند به طور کلی ایمن باشد، اما نیاز به رعایت اصول ایمنی دارد. در ادامه مواردی را برای حفظ ایمنی استفاده از برش لیزری در تولید لوازم خانگی ذکر خواهیم کرد.

  • آموزش کارکنان
  • استفاده از تجهیزات ایمنی (مانند عینک ‌های محافظ، دستکش‌ های مناسب و پوشیدن لباس‌ های محافظ)
  • کنترل کیفیت
  • رعایت استاندارد ها