خدمات برش لیزری برنج

برش لیزری برنج

دستگاه های برش لیزری امروزه یکی از اجزای مهم کارخانجات تولیدی و بسیاری از صنایع هستند و سرعت کار و ساخت قطعات را بالا برده‌اند. به علت تنوع موادی که برش لیزری می‌تواند به آن ها شکل دهد و محصولاتی با ابعاد مختلف به وجود بیاورد، این دستگاه ها روز به روز کاربرد های بیشتری پیدا می‌کنند و برای برش مواد بیشتر و ساخت محصولات جدید از آن ها استفاده می‌شود. یکی از پرکاربرد‌ترین و مهم‌ترین موادی که با کمک برش لیزری می‌توان با آن محصول تولید نمود، فلز یا همان آلیاژ برنج است. در ادامه بیشتر با خدمات برش لیزری برنج آشنا خواهید شد.

برش لیزری برنج

 

آشنایی با دستگاه برش لیزری

پیش از پرداختن به برش لیزری برنج، بهتر است ابتدا با دستگاه های برش لیزری بیشتر آشنا شویم و نحوه کار آن ها را بدانیم. دستگاه برش لیزری یک سیستم هوشمند با طراحی منحصر به فرد است که می‌تواند بر اساس طرح کامپیوتری و گرافیکی که به آن داده می‌شود، مواد مختلف را برش بزند و به شکل مورد نظر درآورد.

بنابراین برای کار با این دستگاه ها باید ابتدا یک متخصص و طراح نرم افزار های طراحی سه بعدی کامپیوتری، طرح برش مورد نظر شما را به دقت بسازد و در نهایت در اختیار سیستم دستگاه برش لیزری قرار دهد. سپس نیاز به یک تکنسین متخصص خواهید داشت که بتواند بر اساس نوع ماده‌ای که می‌خواهید برش بزنید و ضخامت آن، تنظیمات دستگاه را مشخص کند.

برای برش مواد با این دستگاه، یک بازوی محرک با فاصله کمی از ماده قرار می‌گیرد و اشعه لیزر با طول موج مشخص به ماده تابانده می‌شود. این اشعه در ابعاد مولکولی جنبش را بالا می‌برد و اصطلاحا حرارت ایجاد می‌کند. این حرارت باعث جدا شدن ماده از همان نقطه خواهد شد. 

این دستگاه ها امروزه برای تولید محصولات بسیاری از صنایع از جمله صنعت ساختمان، لوازم خانگی، تبلیغات و غیره کاربرد های فراوانی دارند. لازم است توجه داشته باشید که هر ماده‌ای را هم نمی‌توان با دستگاه برش لیزری شکل داد و باید از قرار دادن مواد نامناسب و ممنوعه برای برش لیزری، در مقابل این اشعه خودداری شود.

فلز برنج چیست؟

از آنجایی که برش لیزری برنج این روز ها بسیار پرطرفدار و محبوب است و روش های سنتی برای شکل دادن این فلز کم کم از یاد می‌روند، بهتر است کمی نیز با خود این فلز و ساختار آن آشنا شویم. در ابتدا بهتر است بدانید که کلمه فلز در مورد این ماده اشتباه است و باید از کلمه آلیاژ استفاده شود. زیرا برنج ترکیبی از دو فلز مس و روی است و شباهت زیادی به محصولات مسی نیز دارد.

آلیاژ برنج نسبت به مس چکش خواری و شکل گیری بهتری دارد. همچنین این ماده به سرعت دچار اکسایش نخواهد شد و برق و زیبایی خود را از دست نمی‌دهد. بنابراین محصولات برنجی ماندگاری مناسبی دارند. رنگ آلیاژ برنج را می‌توان با کم و زیاد کردن ترکیبات آن تغییر داد و با آن محصولات متنوعی تولید نمود.

برش لیزری آلیاژ برنج

فلزات یکی از متداول‌ترین و بهترین مواد برای کار با دستگاه برش لیزری هستند و با وجود اینکه ممکن است گاهی مشکلاتی مانند عدم جذب پرتو های فروسرخ لیزر توسط این مواد رخ دهد، با این حال با ایجاد تنظیمات صحیح و شناخت فلزات و ویژگی های آن ها می‌توان را به بهترین نحو آن ها برش زد. به عنوان مثال برش لیزری برنج این روز ها کاربرد های فراوانی دارد.

آلیاژ برنج از زمان های قدیم برای ساخت وسایل و محصولات بسیاری استفاده می‌شد و گاهی اوقات به عنوان جایگزینی برای مس نیز در نظر گرفته می‌شد. در روش های سنتی این فلز را با کمک انواع روش های ذوب و قالب گیری و یا برش به کمک ابزار های دیگر شکل می‌دادند.

این روش ها بسیار دشوار و وقت گیر بودند و هزینه و زحمت زیادی نیاز داشتند و همچنین ممکن بود گاهی اوقات خطرات ایمنی ایجاد کنند. بنابراین برش لیزری برنج به سرعت محبوبیت بالایی پیدا کرد و جایگزین روش های سنتی شد.

کاربرد های برش لیزری برنج

امروزه برش لیزری برنج برای تولید محصولات و وسایل متنوعی کاربرد دارد و روز به روز نیز این فواید و استفاده ها بیشتر می‌شود. محصولات برنجی که با کمک برش لیزری تولید می‌شوند کیفیت، ظرافت و زیبایی بیشتری دارند و می‌توان از آن ها برای انواع تزئینات بهره برد. در ادامه با مهم‌ترین کاربرد های برش لیزری ورق های برنجی آشنا خواهید شد.

  • دکوراسیون داخلی و خارجی (ساخت انواع شیرآلات، دستگیره، اکسسوری و دکور، تجهیزات آشپزخانه و غیره)
  • انواع ظروف
  • برخی ساز های موسیقی
  • زیورآلات و اکسسوری
  • قطعات دستگاه های صنعتی و برخی موتور های الکتریکی و بنزینی
  • مصالح ساختمانی
  • سخت افزار محصولات دیجیتال
  • تولید ساعت های دیواری یا مچی
  • صنایع دستی
  • و غیره

این کاربرد ها تنها بخشی از موارد استفاده آلیاژ برنج هستند و این ماده به علت انعطاف پذیری و شکل گیری عالی و ماندگاری مناسب، برای ساخت محصولات متنوع دیگر هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. برش لیزری برنج می‌تواند در اغلب این موارد استفاده و کاربرد های آلیاژ برنج، یک روش موثر برای برش و شکل دهی آن باشد. برش لیزری ورق های برنجی کیفیت و زیبایی این محصولات را تضمین خواهد کرد.

مزایای برش لیزری برنج

برش لیزری برنج در مقایسه با روش های سنتی برای برش و شکل دهی فلزات از جمله آلیاژ برنج، مزایای بسیاری را ارائه می‌دهد. همین مزایا باعث سرعت بالای محبوبیت این روش شده است. به گونه‌ای که امروزه اغلب محصولات برنجی فقط به وسیله برش لیزری ورق های برنجی تولید می‌شوند. به خصوص مواردی مانند قطعات کوچک و مهم داخلی دستگاه ها و محصولات دیجیتال یا ساعت و همچنین محصولات تزئینی. در ادامه بیشتر با مزایای این روش آشنا خواهید شد.

  • کیفیت بالای محصولات تولیدی
  • زیبایی و ظرافت در برش لبه های منحنی و یا گوشه دار
  • امکان تولید محصولات برنجی با ابعاد مختلف
  • امکان تولید و برش مواد و فلزات دیگر علاوه بر برنج با یک دستگاه
  • امکان برش آلیاژ برنج با ضخامت های مختلف
  • مقرون به صرفه بودن هزینه های تولید و افزایش سود
  • هزینه پایین نگهداری و استفاده از دستگاه برش لیزری
  • کاهش دورریز و ضایعات مواد اولیه برنجی 
  • عدم تماس دستگاه با ماده در هنگام برش و عدم آسیب به آن
  • سرعت بالای تولید محصولات
  • تضمین رضایت مشتریان

نتیجه گیری

برش لیزری برنج تنها یکی از هزاران فایده و کاربرد دستگاه های برش لیزری است که در سال های اخیر محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. محصولات برنجی از سال های گذشته بسیار پرطرفدار و پرکاربرد بودند و امروز نیز با توجه به ساخت این محصولات با دستگاه برش لیزری کیفیت و زیبایی آن ها افزایش پیدا کرده است.

سوالات متداول

1-آیا برش لیزری برنج هزینه بالایی دارد؟

خیر، در مقایسه با روش های پرزحمت و دشوار سنتی برای ذوب و قالب گیری فلزات جهت ساخت محصولات مختلف، برش لیزری یک روش آسان و مقرون به صرفه است. البته باید توجه داشته باشید که استفاده از دستگاه های برش لیزری تنها شامل فشردن چند دکمه نمی‌شود و باید تخصص و مهارت کافی داشته باشید. همچنین به یک طراح حرفه‌ای برای پیاده سازی طرح مورد نظرتان در سیستم نیاز خواهید داشت. اما به طور کلی هزینه های نگهداری و استفاده از دستگاه برش لیزری بالا نیست و به علت کاهش ضایعات مواد اولیه نیز هزینه های شما تا حدودی کاهش خواهد یافت.

2-برش لیزری ورق های برنجی چقدر زمان می‌برد؟

دستگاه های برش لیزری سرعت بالایی دارند و بسته به ضخامت ورقه برنجی و نوع محصول و برش مورد نظر شما و همچنین پیچیدگی طرح ممکن است مدت زمان متفاوتی طول بکشد تا به شکل نهایی برسید. البته در مقایسه با روش های قدیمی سرعت این روش بسیار بیشتر است و اصلا قابل مقایسه با روند آن ها نمی‌باشد.

3-آیا می‌توان هر محصول برنجی را با دستگاه برش لیزری تولید کرد؟

با قاطعیت نمی‌توان گفت که هر محصولی که از آلیاژ برنج باشد را می‌توان با دستگاه برش لیزری تولید کرد. ممکن است محصولاتی باشند که فقط با روش های سنتی و قالب گیری بتوان آن ها را ساخت. با این حال برش لیزری قادر به تولید طیف گسترده‌ای محصولات متنوع با آلیاژ برنج است.