ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری

ساخت حفاظ فلزی با برش لیزری

انواع درب و حفاظ فلزی از جمله مهم‌ترین نیاز های هر ساختمان و یا فضا های باز هستند. برای ساخت درب و حفاظ فلزی علاوه بر استحکام و حفظ امنیت، لازم است که درب یا حفاظ ظاهر مناسب و زیبایی داشته و به عنوان ورودی ساختمان یا فضای خارجی، جلوه خوبی ارائه دهد. امروزه طرح ها و اشکال بسیار متنوعی برای ساخت درب های فلزی وجود دارد که توسط طراحان معماری و دکوراسیون، طراحی شده و به مرحله تولید و اجرا می‌رسند. یکی از بهترین روش های ساخت این درب ها، استفاده از دستگاه های برش لیزری است. در ادامه این مطلب از نانولیزر، به بررسی کامل نحوه و مزایای ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری خواهیم پرداخت.

نحوه ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری

ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری، یکی از روش های نسبتا جدید و مدرن در جهت تولید سریع‌تر و با کیفیت‌تر این قطعات و دیگر بخش ها و المان های یک ساختمان است. دستگاه های برش لیزری امکان ساخت درب و حفاظ فلزی مدرن با طرح های جدید و پیچیدگی های بیشتر، در ابعاد مختلف را فراهم می‌کنند و می‌توانند ظاهر ساختمان های نوساز را به طور کلی متحول کرده و زیبایی و کیفیت را به صاحبین آن هدیه دهند.

به همین دلیل استفاده از دستگاه های برش لیزری در صنعت ساختمان، لوازم خانگی، تبلیغات و بسیاری صنایع و بخش های دیگر رونق بسیاری گرفته و روز به روز در حال پیشرفت است. با استفاده از این روش می‌توانید هر طرح جدید و متفاوتی که توسط طراح دکوراسیون و معمار ساختمان ارائه می‌شوند را در ابعاد مختلف پیاده سازی کنید و علاوه بر حفظ امنیت توسط درب یا حفاظ فلزی، زیبایی ساختمان را نیز حفظ نمایید.

در واقع درب ساختمان اولین بخشی است که هر شخص در هنگام ورود به ساختمان با آن رو به رو می‌شود و می‌تواند تاثیر زیادی بر جلوه بیرونی بنا داشته باشد. انواع حفاظ های فلزی نیز می‌توانند برای جداسازی فضا های خارجی و یا به عنوان حفاظ و نرده راه پله ها مورد استفاده قرار گیرد و طرح های متنوع و جذابی داشته باشند.

برای ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری، لازم است ابتدا یک طرح دقیق و کامل از نحوه برش و همچنین نوع فلز مورد نیاز توسط طراح و معمار ساختمان ارائه شود. سپس این طرح به یک متخصص دستگاه های برش لیزری داده شده و مواد اولیه مورد نیاز نیز تامین می‌گردد. پس از انجام بررسی های لازم، ماده اولیه در مقابل دستگاه قرار داده می‌شود و با توجه به ابعاد و طرح مورد نظر، فلز برش می‌خورد و یا روی آن حکاکی انجام می‌شود.

در مرحله آخر نیاز است سرهم کردن برخی قطعات و یا رنگ آمیزی های مورد نیاز انجام شود تا درب و حفاظ فلزی تولید شده قابلیت نصب و استفاده را داشته باشد. ساخت درب و حفاظ فلزی برای ساختمان با کمک برش لیزری، سریع، آسان و مقرون به صرفه خواهد بود.

مزایای ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری

ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری بر روی انواع فلزات و با ابعاد و طرح های بسیار متنوعی قابل انجام است. همچنین سرعت تولید درب و حفاظ با این روش بسیار بالاست و می‌توان به سرعت تعداد بالایی از درب ها و حفاظ های مورد نیاز صنعت ساختمان را تولید نمود. بنابراین این روش نسبت به روش های سنتی برای شکل دهی فلزات، مزایای بسیاری دارد و به همین دلیل به سرعت روش های سنتی در حال کنار رفتن و جایگزین شدن با برش لیزری هستند. 

همچنین این دستگاه ها تنها فلزات را برش نمی‌دهند و می‌توانند طیف گسترده‌ای از مواد مختلف نظیر چوب، سنگ، پلاستیک، پارچه، چرم، شیشه و بسیاری مواد دیگر را برش دهند یا حکاکی کنند. ضخامت این مواد می‌تواند متفاوت باشد و انجام برش بر روی ضخامت های مختلف تنها با تغییر تنظیمات دستگاه امکان‌پذیر است.

ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری برای صاحبان ساختمان و همچنین تولیدکنندگان مقرون به صرفه خواهد بود و در کنار سرعت و کیفیت بالا، هزینه گزافی نخواهد داشت.

و در نهایت مهم‌تر از همه، مزیت اصلی استفاده از دستگاه های برش لیزری برای ساخت المان های فلزی از جمله انواع درب و حفاظ، کیفیت بالای محصول تولید شده و ظرافت آن است. برش لیزری با تابش اشعه لیزر به صورت نقطه‌ای و حرکت در جهت خطوط مشخص بر اساس طرح برش، می‌تواند فلز را با گوشه هایی صاف و دقیق برش بزند و پیچیده‌ترین طرح ها را بدون مشکل پیاده سازی کند.

نتیجه گیری

در این مطلب از نانولیزر به بررسی نحوه و مزایای ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری پرداخته و ویژگی های درب های تولیدی با این روش را بررسی کردیم. به طور کلی برش لیزری با ورود به صنایع مختلف، کار تولید و ساخت قطعات و ابزار ها از مواد اولیه متنوع نظیر فلز، شیشه، پلاستیک، پارچه و چرم و غیره را بسیار آسان و سریع کرده و در مقایسه با روش های قدیمی برای برش هر ماده، کیفیت بسیار بالاتری دارد.

نانولیزر با سابقه درخشان و کیفیت بالای محصولات تولیدی به کمک دستگاه های برش لیزری، آماده پذیرش سفارشات شما در زمینه ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری، با تنوع بالای طرح و ماده اولیه و همچنین بهترین کیفیت و ظرافت است. برای دریافت مشاوره با ما تماس بگیرید. 0998-2201200

سوالات متداول

1-آیا ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری هزینه بالایی دارد؟

خیر، استفاده از روش برش لیزری جهت ساخت درب و حفاظ فلزی برای ساختمان، مقرون به صرفه است و هزینه بالایی در پی نخواهد داشت. در کنار این هزینه مناسب، کیفیت بالای محصول و سرعت تولید مناسب را تجربه خواهید کرد.

2-آیا ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری محدودیتی دارد؟

به طور کلی محدودیت خاصی در زمینه انتخاب طرح و ابعاد برای برش فلزات و ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری وجود ندارد. با این حال ممکن است برخی از آلیاژ های فلزی در شرایط خاصی امکان برش خوردن و قرار گرفتن در مقابل اشعه لیزر را نداشته باشند. برای پی بردن به این موضوع می‌توانید پیش از انتخاب متریال، با یک فرد متخصص در زمینه دستگاه های برش لیزری مشورت نمایید.

3-ساخت درب و حفاظ فلزی با برش لیزری چقدر زمان می‌برد؟

مدت زمان تولید درب و حفظ فلزی با برش لیزری، بستگی به نوع طرح و ابعاد و همچنین ماده اولیه مورد نظر شما دارد. همچنین می‌تواند به مرکزی که تولید درب ها را به آن سفارش می‌دهید نیز بستگی داشته و سرعت تحویل سفارشات در هر مرکز متفاوت باشد. در هر صورت، تولید این المان های فلزی با برش لیزری، کاملا سریع‌تر از روش های سنتی برای شکل دهی فلزات خواهد بود.