المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی

برش لیزری المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی

انواع المان فلزی در طراحی و داخلی و خارجی امروزه کاربرد های بسیار گسترده‌ای دارند. دکوراسیون داخلی و یا خارجی ساختمان هایی که به تازگی ساخته می‌شوند و یا ساختمان هایی که صاحبان آن ها قصد نوسازی و ایجاد تغییرات در ساختمان را دارند، همگی نیاز به المان های جذاب و جدید و ساخت آن ها با بهترین روش های ممکن دارند. دستگاه های برش لیزری یکی از بهترین روش های موجود برای برای ساخت انواع المان فلزی در دکوراسیون داخلی و خارجی هستند که می‌توانند قطعات و تزئینات مورد نظر شما را با بهترین شکل و کیفیت در سریع‌ترین زمان تحویل دهند. در ادامه با نحوه ساخت المان های فلزی در دکوراسیون با برش لیزری بیشتر آشنا خواهید شد.

المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی

آشنایی با عملکرد دستگاه های برش لیزری

ساخت المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی با استفاده از دستگاه های برش لیزری، تنها یکی از هزاران کاری است که یک دستگاه برش لیزری می‌تواند انجام دهد. این دستگاه ها امروزه در صنایع متنوعی نظیر لوازم خانگی، تبلیغات، صنعت ساختمان و غیره کاربرد دارند.

برش لیزری استیل، برش لیزری برنج و برش لیزری آلومینیوم بهترین مثال ها از نحوه کار این دستگاه های مفید و کاربردی در صنایع فلزی هستند. این سه فلز به خصوص در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی و خارجی بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند و با استفاده از برش لیزری می‌توان آن ها را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت و ظرافت برش زد و یا روی آن ها حکاکی انجام داد.

برای استفاده از فلز در دکوراسیون داخلی و خارجی، تنها کافیست یک طرح سه بعدی یا دو بعدی مشخص از المان مورد نظر خود داشته باشید. این طرح می‌تواند به کمک یک طراح ماهر و به وسیله نرم افزار های گرافیکی طراحی شده باشد.

سپس این طرح به همراه ماده اولیه در اختیار دستگاه برش لیزری قرار می‌گیرد و تنظیمات لازم تعیین می‌گردند. دستگاه برش لیزری بدون ایجاد تماس با ماده و تنها با تابش اشعه لیزر و ایجاد حرارت نقطه‌ای می‌تواند بخش های مختلف یک ماده را با حداکثر دقت از یکدیگر جدا کرده و یا روی آن حکاکی نموده و شکل مورد نظرتان را ایجاد کند.

کاربرد المان های فلزی در دکوراسیون داخلی 

انواع المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی می‌توانند نقش بسیار مهمی در زیباسازی محیط ایفا کنند و ساخت آن ها به بهترین نحو و با بیشترین ظرافت اهمیت بالایی دارد. المان های فلزی در دکوراسیون می‌توانند تنوع بالایی داشته باشند. شما می‌توانید هر بخش از دکوراسیون را به جای چوب و شیشه و یا دیگر انواع متریال، با فلز نیز بسازید و محیط را تزئین کنید.

انواع کاربرد های المان های فلزی در دکوراسیون می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • انواع قاب و آینه
  • مجسمه و استند های تزئینی
  • ظروف تزئینی 
  • تزئینات میز و صندلی
  • دستگیره های درب ها و کابینت ها
  • شیرآلات
  • و غیره

کاربرد های فلزات و همچنین برش لیزری آن ها در دکوراسیون داخلی می‌تواند بسیار گسترده‌تر از موارد گفته شده باشد و هر ایده‌ای که به ذهن شما می‌رسد و نیاز به استفاده از انواع فلزات دارد، می‌تواند به کمک دستگاه های برش لیزری به واقعیت بپیوندد.

کاربرد المان های فلزی در دکوراسیون خارجی

همانطور که گفته شد ساخت انواع المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی تنها یکی از هزاران کاربرد دستگاه برش لیزری است و شما می‌توانید علاوه بر انواع المان های تزئینی برای داخل محیط خانه یا کار، فضای خارجی ساختمان را نیز با این المان ها تزئین کنید و یا از اهداف تزئینی فراتر رفته و بخش های اصلی خارجی ساختمان مانند درب های خروجی و یا نمای ساختمان را با فلزات مختلف و به کمک برش لیزری بسازید و حکاکی کنید.

انواع کاربرد های المان های فلزی و برش لیزری آن ها در طراحی خارجی ساختمان می‌تواند شامل موارد زیر باشد:

  • ساخت انواع درب و حکاکی و طراحی بر روی آن ها
  • ساخت قاب پنجره ها و طراحی و زیباسازی آن ها
  • ساخت نمای فلزی ساختمان 
  • ساخت انواع پارتیشن و جدا کننده برای جداسازی بخش های خارجی ساختمان مانند حیاط و استخر و غیره

المان های فلزی در دکوراسیون خارجی این روز ها بسیار محبوب شده‌اند و اغلب ساختمان های نوساز از این تزئینات برای بخش خارجی ساختمان خود استفاده می‌کنند و اغلب روش برش لیزری را برای شکل دهی و ساخت این المان ها انتخاب می‌نمایند.

مزایای استفاده از المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی و برش لیزری آن ها

استفاده از انواع المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی و استفاده از برش لیزری برای شکل دهی آن ها مزایای بسیاری را شامل می‌شود. به طور کلی فلزات دارای شکل پذیری مناسب و همچنین مقاومت و ماندگاری بالا هستند. شما می‌تواند تقریبا هر شکلی را بر روی فلزات پیاده سازی نموده و برای زیباسازی محیط های داخلی و خارجی استفاده نمایید.

همچنین استفاده از برش لیزری برای ساخت این المان ها شامل مزایای زیر خواهد بود:

  • سرعت تولید بالا
  • ظرافت و دقیق بودن محصول نهایی
  • مقرون به صرفه بودن
  • امکان پیاده سازی طرح های پیچیده و دارای جزئیات
  • و غیره

مزایای استفاده از دستگاه های لیزری به موارد بالا محدود نمی‌باشد و همین مزایا باعث محبوبیت بسیار بالای آن ها در اغلب صنایع به خصوص در سال های اخیر شده‌اند.

نتیجه گیری 

استفاده از انواع المان فلزی در طراحی داخلی و خارجی یکی از بهترین روش های زیباسازی محیط است و برای ساخت این المان ها نیز بهترین روش استفاده از دستگاه های برش لیزری است. تنها کافیست طرح مورد نظر خود را توصیف نموده و پس از پرداخت هزینه المان مورد نظر خود را با ابعاد متنوع تحویل بگیرید. نانولیزر با در اختیار داشتن به روز‌‌ترین دستگاه های برش لیزری و متخصصان با تجربه، آماده پذیرش سفارشات شما در زمینه برش لیزری فلزات است.

سوالات متداول

1-آیا همه فلزات را می‌توان با برش لیزری شکل داد؟

اغلب فلزات پرکاربرد و آلیاژ های آن ها مانند آهن، فولاد، مس، برنج، آلومینیوم، استیل و غیره را می‌توان با دستگاه های برش لیزری شکل داد و طراحی کرد. با این حال ممکن است برخی آلیاژ ها برای کار با دستگاه برش لیزری مناسب نباشند و یا به شرایط خاصی نیاز داشته باشند. بهتر است پیش از انتخاب نوع ماده اولیه با متخصصان این حوزه مشورت نمایید.

2-آیا ساخت المان های فلزی با دستگاه برش لیزری هزینه بالایی دارد؟

خیر، دستگاه های برش لیزری یکی از مقرون به صرفه‌ترین روش های تولید المان های فلزی و شکل دهی و طراحی فلزات هستند و با هزینه مناسب می‌توانید انواع المان های مورد نیازتان را با سلیقه خود بسازید.

3-ساخت المان های فلزی با برش لیزری چقدر طول می‌کشد؟

مدت زمان مورد نیاز برای تولید انواع المان های فلزی بستگی به عوامل مختلفی نظیر نوع متریال، ابعاد، کاربرد، میزان پیچیدگی و ظرافت طرح و شرایط کاری کارگاه یا کارخانه سازنده دارد و نمی‌توان زمان مشخصی برای آن در نظر گرفت. با این حال این روش کاملا از روش های سنتی سریع‌تر است و در عین سرعت کیفیت نیز حفظ خواهد شد.