ساخت تندیس فلزی

خدمات ساخت تندیس فلزی

ساخت تندیس فلزی با برش لیزری تنها یکی از هزاران کاربرد دستگاه های برش لیزر در صنایع است. تندیس های فلزی برای موارد مختلفی کاربرد دارند و امروزه استفاده از آن ها بسیار محبوب شده است. نانولیزر با سابقه‌ای درخشان در زمینه تولید انواع محصولات برش لیزری، آماده پذیرش سفارشات شما برای تولید انواع تندیس های فلزی با طراحی و ابعاد دلخواه است. در ادامه با ما همراه باشید تا با خدمات ساخت تندیس فلزی با برش لیزری و ویژگی های آن آشنا شوید.

نحوه عملکرد دستگاه برش لیزری

ساخت تندیس فلزی با برش لیزری از چیزی که فکر می‌کنید ساده‌تر است. برای شناخت بهتر این فرایند ابتدا بهتر است با نحوه عملکرد دستگاه های برش لیزری آشنا شوید. در اولین مرحله باید یک طرح سه بعدی آماده کنید. می‌توانید به کمک نرم افزار های طراحی سه بعدی مختلف خودتان این طراحی را انجام دهید و یا کار را به یک طراح ماهر بسپارید.

سپس طرح را با فرمت مناسب به دستگاه برش لیزری می‌فرستید و تنظیمات دستگاه را بر اساس نوع ماده اولیه، ابعاد و ضخامت آن و برش یا حکاکی بودن فرایند تعیین می‌کنید. به این ترتیب دستگاه برش لیزری شروع به تابش پرتو های لیزر به سطح ماده می‌کند و آن را برش زده و یا حکاکی انجام می‌دهد.

این برش یا حکاکی بر اثر حرارت ناشی از تابش اشعه لیزر اتفاق می‌افتد و ماده مورد نظر باید توان تحمل این حرارت را داشته باشد و دچار تغییر ماهیت فیزیکی و شیمیایی نشود. 

دستگاه های برش لیزری امروزه در صنایع بسیار زیادی کاربرد دارند که از جمله مهم‌ترین آن ها می‌توان صنعت ساختمان، لوازم خانگی، تبلیغات و غیره را نام برد. تندیس های فلزی نیز یکی از پرکاربرد‌ترین المان های تبلیغاتی هستند که می‌توان آن ها را به کمک برش لیزری در تعداد بالا تولید نمود.

ساخت تندیس فلزی با برش لیزری

تندیس های فلزی می‌توانند کاربرد های فراوانی داشته باشند و با مواد و متریال مختلفی تولید شوند. یکی از کاربرد های برش لیزری برنج و یا برش لیزری استیل ساخت همین تندیس ها است. همانطور که گفته شد ساخت تندیس فلزی با برش لیزری بسیار ساده است و تنها به یک طرح دقیق و مناسب و تنظیمات درست دستگاه نیاز دارد.

فلزات یکی از بهترین مواد برای کار با دستگاه برش لیزری هستند و با بالاترین کیفیت می‌توان آن ها را برش زد و یا حکاکی نمود. فرقی نمی‌کند که طرح شما چقدر پیچیده و ابعاد آن چقدر بزرگ یا کوچک باشد، یک دستگاه برش لیزری قادر است فلزات مختلف را کاملا مطابق با طرح شما و با بالاترین سرعت تولید کند.

کاربرد های ساخت تندیس فلزی با برش لیزری

ساخت تندیس فلزی با برش لیزری با اهداف مختلفی انجام می‌شود. عمده این کاربرد ها مربوط به تبلیغات و اثرگذاری می‌شوند، زیرا یک تندیس زیبا و با مفهوم می‌تواند همواره جلوی چشم افراد باشد و کسب و کار شما را به یاد آن ها بیاندازد. در ادامه با مهم‌ترین کاربرد های این تندیس ها بیشتر آشنا خواهیم شد.

  • تبلیغات شرکت ها و کسب و کار های مختلف
  • دکوراسیون داخلی برای خانه یا محیط کار
  • یادبود افراد بزرگ و مشاهیر
  • یادبود مراسم های مهم
  • تقدیر و تشکر از افراد
  • نماد و هدیه در همایش و سمینار ها
  • جایزه به نفرات برنده در مسابقات و جشنواره ها
  • و غیره

تندیس های فلزی بر اساس سلیقه و خلاقیت شما می‌توانند کاربرد های متنوع دیگری نیز داشته باشند. از آنجایی که تنوع متریال قابل برش و حکاکی برای ساخت تندیس بالاست و دست شما در زمینه نوع طرح و ابعاد آن کاملا باز است، می‌توانید از این تندیس های زیبا استفاده های بسیاری داشته باشید و با کمک برش لیزری تندیس فلزی را کاملا مطابق با هدف خود بسازید.

مزایای ساخت تندیس فلزی با برش لیزری

ناگفته نماند که خدمات ساخت تندیس فلزی با برش لیزری مزایای فراوانی نیز دارد. عمر این تندیس ها بیشتر از دستگاه های برش لیزری است و در گذشته برای ساخت آن ها از روش های دیگری استفاده می‌شد که در مقایسه با لیزر بسیار هزینه‌بر و وقت گیر بودند. با ورود دستگاه های برش لیزری به این عرصه، ساخت این تندیس ها دستخوش تحولات مهمی شده و شامل مزایای زیر می‌باشد.

  • سرعت تولید بالا برای تعداد زیاد
  • حفظ کیفیت و ظرافت برش و حکاکی ها در عین سرعت
  • امکان برش فلزات مختلف با یک دستگاه
  • امکان پیاده سازی طرح های پیچیده و ساده با ابعاد مختلف
  • مقرون به صرفه بودن فرایند تولید و افزایش سود
  • زیبایی و کیفیت محصول نهایی و رسیدن به اهداف تبلیغاتی
  • استفاده راحت و سریع از دستگاه برش لیزری
  • تماس نداشتن دستگاه با ماده اولیه و در نتیجه کاهش آسیب به مواد و دورریز ماده اولیه

نتیجه گیری

تندیس های فلزی می‌توانند یکی از بهترین روش های تبلیغات و ماندگاری در ذهن افراد باشند. با یک طراحی زیبا و هدفمند می‌توانید به خوبی در ذهن همکاران و مشتریانتان بمانید و تندیس شما روی میز یا داخل ویترین و کتابخانه افراد جای گیرد. ساخت تندیس فلزی با برش لیزری نیز بهترین روش برای تولید این تندیس ها در تعداد بالا و با بهترین کیفیت است. نانولیزر آماده پذیرش سفارشات شماست. 021-77786610

سوالات متداول

1-چه نوع فلزی برای ساخت تندیس با برش لیزری استفاده می‌شود؟

برش لیزری بر روی تمامی فلزات متداول مانند فولاد ضد زنگ، آلومینیوم، مس، برنج، استیل و آلومینیوم قابل انجام است. 

2-چه مراحلی برای ساخت تندیس فلزی با برش لیزری لازم است؟

برای ساخت تندیس فلزی با برش لیزری، معمولا مراحل زیر را طی می‌کنیم:

  • طراحی و نقشه ‌برداری: نقشه‌ای از تندیس را در نرم ‌افزار طراحی کامپیوتری ایجاد کرده و آن را آماده می‌کنیم.
  • مواد فلزی: ورقه ‌های فلزی مورد نیاز را انتخاب می‌کنیم.
  • برش لیزری: با استفاده از دستگاه برش لیزری، نقشه را بر روی ورقه فلزی برش می‌دهیم. لیزر با دقت بالا و قدرت برش قوی، به شکل دقیق نقشه را بر روی فلز برش می‌دهد.
  • آماده سازی نهایی: پس از انجام برش یا حکاکی، اگر نیاز به سر هم کردن و یا رنگ آمیزی تندیس ها باشد می‌تواند به صورت دستی یا ماشینی انجام شود.

3-آیا برش لیزری می‌تواند برای ساخت تندیس ‌های بزرگتر از اندازه نرمال استفاده شود؟

بله، برش لیزری می‌تواند برای ساخت تندیس‌ های بزرگتر نیز استفاده شود. با وجود اینکه برش لیزری ابتدا برای قطعات کوچکتر و دقیق‌تر طراحی شده بود، اما با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه ‌های برش لیزری بزرگتر و قدرتمندتری توسعه یافته‌اند. این دستگاه ‌ها قادرند بر روی ورقه ‌های فلزی بزرگتر کار کنند و تندیس‌ های بزرگتر را با دقت و جزئیات بالا ایجاد کنند. از آنجا که برش لیزری دارای سرعت بالا است، به طور کلی زمان کوتاه‌تری برای ساخت تندیس ‌های بزرگتر نیاز است.